Talent in beweging? Dit dynamische merk doet het
Toekomstbestendige merkidentiteit voor Buro Schuite
Vraag
De één richt zich op coaching en leiderschapstraining, de ander op assessments en teambegeleiding. En nu bundelen deze twee organisaties hun krachten: MH Development en Buro Schuite. Een uitgelezen kans om de merkidentiteit aan te scherpen! De vraag: ondersteun ons bij het maken van keuzes zodat we samen toe kunnen werken naar een nieuwe merkidentiteit. Eentje die exact laat zien wie we zijn en waar we voor staan.
Antwoord
First things first: twee bedrijven gaan samen verder, maar onder welke naam? Wij adviseerden te kiezen voor ‘Buro Schuite’ om te blijven profiteren van de naamsbekendheid van het merk. Die is immers ontzettend waardevol.
Buro Schuite is een professionele organisatie met een warme en persoonlijke aanpak. Dat was een belangrijke pijler onder de nieuwe merkidentiteit. De missie en het merkverhaal stonden al stevig, maar met de fusie kwam het merk sterk in beweging. Een dubbelcheck op alle merkbouwstenen was dus op z’n plaats.
Tijdens de kick-off Broedkassessie deelden we ons advies: focus op de gevoelswaarden van Buro Schuite om de missie en het merkverhaal goed over te brengen. Na het definiëren van de belangrijkste gevoelswaarden maakten we samen met Buro Schuite een moodboard en spiegelden we de gemaakte keuzes aan die waarden.
De gevoelswaarden ‘betrokken’, ‘expertise’ en ‘in beweging’ leidden bijna als vanzelf naar warme kleuren en energieke patronen. De combinatie van huisstijlelementen leidde uiteindelijk tot een dynamische huisstijl. Het is gelaagd, warm en speels én straalt ook volwassenheid en professionaliteit uit. De typografie en krachtige basiskleuren onderstrepen dat. Het nieuwe logo is opgebouwd uit de letters B en S, die in elkaar over lopen. Zo laten we ontwikkeling, beweging en harmonie terugkomen in het logo.
Daarnaast gaven we de bestaande pay-off ‘Brengt talent in beweging’ een prominente rol in de nieuwe identiteit. De pay-off verwoordt namelijk exact de meerwaarde van Buro Schuite. We pasten ‘m ook iets aan, naar: Talent in beweging. Zo klinkt en leest het écht als een belofte aan hun klant.
Een merkidentiteit is altijd in ontwikkeling, maar met deze stappen is Buro Schuite klaar voor de toekomst. De merkbouwstenen, kleur, typografie, beeld- en vormentaal vormen een stevig fundament waarbij de merkidentiteit mag evolueren (graag zelfs!). En met de Word- en Canva-templates in de nieuwe huisstijl kunnen de professionals van Buro Schuite voortaan zelf eenvoudig merkuitingen maken die helemaal on brand zijn, net als hun nieuwe website.
Over Buro Schuite
Buro Schuite verzorgt assessments, leiderschapstrainingen, coaching en teambegeleiding in het bedrijfsleven. Buro Schuite is gevestigd in Deventer.
Opgeleverde middelen
Dynamische merkidentiteit (kleuren, typografie, etc.)
Website
Word- en Canva-templates
Specialisaties
Brand management
Ontwikkeling merkidentiteit
Strategie