Ook online een supersterk merk!

ELICIT Online

Vraag

ELICIT Online is succesvol, maar ze willen meer. ELICIT Online heeft internationale ambities! (En gaat die wat ons betreft zeker waarmaken.) Of wij een state-of-the-art website wilden ontwerpen voor ze? Tuurlijk!

“Een nieuwe website die al onze doelgroepen aanspreekt, vertelt wat we doen, hoe we dat doen én verleidt een afspraak te maken voor een demo.” Challenge accepted. 😤

Antwoord

Eerste uitdaging: de nieuwe website moet heel verschillende organisaties aanspreken. Maakbedrijven in de voedingsmiddelentechnologie en procestechiek, maar ook ingenieursbureaus en R&D-afdelingen. Daarnaast valt er héél veel te vertellen over ELICIT Online. Over de aanpak en methode die ze hanteren, over wat ELICIT Online de klant biedt en de achterliggende (wetenschappelijke) gedachte.

Daarom zochten we continu naar de juiste balans zodat de content raak is. Je wilt immers de juiste informatie geven en de klant prikkelen en verleiden. Maar wel zonder generiek te zijn, te veel te vertellen of te veel de diepte in te gaan.

We schreven webvriendelijke teksten die kort, scanbaar en overtuigend zijn. We adviseerden de website overzichtelijker in te richten qua opbouw en structuur en deden dat vervolgens ook. Informatie over de unieke werkwijze van ELICIT Online en hun software vulden we aan met sterke en eerlijke klantverhalen. Wie kan immers beter vertellen hoe goed ELICIT Online het doet dan hun klanten?!  Daarvoor interviewden we klanten van ELICIT Online (en dat was een feestje om te doen, niets dan lof! 🥳)

Door een tone of voice op te stellen en de teksten ook zo te schrijven, zorgden we ervoor dat de copy de sterke merkidentiteit van ELICIT Online nog verder versterkt.

Ze zijn bij ELICIT Online niet alleen keigoed in wat ze doen, maar ook persoonlijk betrokken bij hun klanten en heel gepassioneerd. Dat lieten we dus ook terugkomen in het ontwerp en de fotografie. De studio voegde een extra steunkleur toe om de warme en persoonlijke benadering van ELICIT Online goed naar voren te laten komen. Enne, stockbeelden? No way, we wilden foto’s van echte medewerkers!

Ten slotte maakte de studio toffe en informatieve illustraties en animaties. Daarmee konden we de juiste boodschap overbrengen zonder bepaalde doelgroepen/sectoren uit te sluiten. Slim toch?!

Toen het design, de illustraties, fotografie en copy af waren, droegen we de content over aan de webdeveloper. We leverden in drie maanden een compleet nieuwe website op, met alles erop en eraan. 😤

Over ELICIT Online

Via interviews halen de experts van ELICIT Online ervaringskennis op bij en voor hun klanten. Dat zijn voornamelijk maak- en productiebedrijven. Die kennis verwerken ze in hun tool, waarmee klanten hun medewerkers snel kunnen opleiden en hun processen kunnen verbeteren.

Opgeleverde middelen

  • Webdesign

  • Illustraties

  • Fotografie

  • Webvriendelijke teksten

  • Tone of voice

Specialisaties

  • Art-directie

  • (Web)design

  • Brandmanagement

  • Copywriting


Kan de (online) positionering van jouw merk wel wat scherper?