Als je klant wel een zonnetje verdient

BAM. Nieuwe week! Ons koffiezetapparaat draait op volle toeren en we steken de koppen bij elkaar. Op maandag trappen we de week namelijk altijd af met ons maandagochtendoverleg. En ‘het zonnetje’ is vaste prik!

Zonnetje?

Yes, elke week zetten we een klant, partner of vriend van Factor 12 de spotlights. We sturen een kaartje of ludiek cadeautje naar iemand die dat dubbel en dwars verdiend heeft. Omdat we graag samen successen vieren, zoals de livegang van een website, event of een nieuw logo. En ook gewoon omdat we dat leuk vinden. ❤️

En dit keer doen we dat publiekelijk, want onze klant TechYourFuture heeft wat ons betreft wel een zonnetje verdiend. Waarom? Omdat TechYourFuture ruim tien jaar bestaat én zich keihard inzet voor techniek van de toekomst. Op onze beurt zijn wij trots dat we al jáááren voor TechYourFuture werken. We zeggen altijd: wij groeien mee met onze klant en zij met ons, en daar is TechYourFuture een uitstekend voorbeeld van. Kijk maar. 😉

 
 

Toekomst in de techniek

Hoe trek je talent aan voor technische beroepen? Hoe leid je jongeren het best op in een snel veranderende wereld? Hoe zou het techniekonderwijs van de toekomst eruit moeten zien?

Het zijn vragen waar de onderzoekers van TechYourFuture zich over buigen. En aan ons de eer om de resultaten van hun onderzoek in publicaties te gieten. 🤩 Het is aan ons om de technische en inhoudelijke materie van TechYourFuture zo vorm te geven dat hij niet alleen overtuigend en duidelijk is, maar ook aantrekkelijk. Sexy! En die uitdaging gaan we graag aan.

We hebben al veel gave dingen voorbij zien komen. Wat dacht je van mens-cobot-samenwerkingen? Of onderzoek naar techniekonderwijs voor meisjes? Of learning communities, waarin studenten en bedrijven samen werken aan uitdagende experimenten zoals het ontwikkelen van waterstoftoepassingen? Dat is toch supercool?!

“Technische en inhoudelijke materie sexy maken? Die uitdaging gaan we graag aan!”

Tasja, allround designer

Identiteit groeit mee

Je herkent TechYourFuture aan hun huisstijlkleuren blauw en oranje. Die huisstijl ligt vast, maar bij het maken van de ontwerpen moeten wij nog veel andere keuzes maken. 💪 Dus spitten we de aangeleverde informatie altijd door, zodat we weten welke informatie het belangrijkst is. Hoe lichten we die informatie uit? Hoort er een infographic bij? Welke fotografie ondersteunt de boodschap het best? En natuurlijk denken we mee over de ideale manier om het onderzoek of artikel te publiceren, bijvoorbeeld online of in de vorm van een publicatie of event. Voor het tienjarig bestaan van TechYourFuture maakten we een nieuw 10-jaar-TechYourFuture-logo en een magazine met uitgelichte onderzoeken en interviews.

 

Zo zorgen we samen al jaren voor een herkenbare TechYourFuture-stijl, met behulp van de huisstijl en consistente keuzes. Maar we dragen ook geregeld nieuwe ideeën aan! Zo maakten we recent grids voor het jaarverslag zodat we dat nog sneller en mooier op kunnen zetten. En elk jaar kijken we weer hoe we het jaarverslag kunnen optimaliseren.

Sinds de komst van copywriter Eline scherpen we de aangeleverde tekst en informatie bovendien verder aan. We werken achter de schermen zelfs aan een tone of voice, zodat alle publicaties straks ook op dat vlak consistent zijn. Geen overbodige luxe, want er werken tientallen onderzoekers bij TechYourFuture die - logisch! - allemaal een andere schrijfstijl hebben.

Dus TechYourFuture, wij proosten op jullie. Op naar de volgende tien jaar! 🥳

Vorige
Vorige

Copywriting is topsport en dit is waarom

Volgende
Volgende

Plan B: zandzakken!