‘Iets doen voor nop’ never felt so good
Andere bedrijven en organisaties helpen hun doelen te bereiken. Dat is indirect en direct wat we doen bij Factor 12. De designs, merkidentiteiten, teksten en alles wat verder uit de studio rolt, moet uiteindelijk bijdragen aan de doelen van onze klanten. Dat zijn vaak heel mooie doelen, maar uiteindelijk moet er óók geld verdiend worden. Er is altijd wel een commercieel belang.
Dat is echt niet erg. Wij gaan met plezier naar ons werk en zijn hier zelf ook omdat we onze huur en boodschappen moeten betalen. 😉 En we kunnen onze creativiteit, het streven naar resultaat en onze eigen idealen best vaak kwijt in de opdrachten voor onze klanten.
Maar iedereen bij Factor 12 heeft wel een missie of doel waar hij warm van wordt. Iets wat je aan het hart gaat. Voor mij geldt dat zeker, hoewel ik waarschijnlijk niet echt kan kiezen. 😂 Emancipatie? Plastic uit rivieren vissen? Klimaatverandering? Hulp aan gehandicapte kinderen in ontwikkelingslanden? Yes please! Ik kan nog wel even doorgaan.
Bij Factor 12 maken we elk jaar tijd vrij voor dit soort projecten. 🥳
We geven bijvoorbeeld uren weg aan startende ondernemers als we voor ze werken. Of we doneren aan een goed doel bij onze eindejaarsactie. Maar nu was het mijn beurt! Een kleine zoektocht leidde mij naar een heel tof en bovenal professioneel initiatief: de Groente & Fruit-Brigade. Zij hadden ondersteuning nodig bij het maken van content. Superleuk, zeker omdat ik een paar jaar groente en fruit heb verkocht op de markt.
Na een leuke kennismaking ging ik aan de slag. Ik nam een interview af, schreef een artikel en gaf advies over de contentstrategie. Helemaal geen big deal, maar ik kreeg er veel energie van en dat was in dit geval ook de bedoeling. Even uit de normale gang van zaken en voelen hoe fijn het is je expertise te delen zónder daar iets voor terug te vragen.
Het gekke was, ik realiseerde me bij dit project pas hoeveel ik bij Factor 12 heb geleerd en hoe waardevol je als merkspecialist kunt zijn.
Voor mij smaakt dit zeker naar meer en dat geldt gelukkig ook voor Factor 12. Lucky me. 🤩
Lees hier het artikel.